lørdag 2. juli 2011

Treig Start På Sommeren

For noen uker siden var jeg i New York med familien og kjøpte meg noen kjempe flotte boots fra Dr. Martens med blomster-mønster på. (Bilder av støvlene kommer senere.) Jeg forelsket meg helt i mønsteret og spurte min kjære mamma (Helle's syskrin) om vi kunne dra på Stoff og Stil og finne noen fine stoffer til å lage kjole ut av.

På bildet under ser du stoffene jeg fant:
1,5m med blomstrete Jersey stoff fra reste-bordet. - Ikke funnet ut hva skal bli ennå.
1m med blomstrete Jersey stoff. - Skal bli en fin sommerkjole.
0,5m med svart, prikkete og blomstrete bomull stoff og Patchbit (vet ikke lengden) med rødt, prikkete og blomstrete bomull stoff. - Skal bli en hobby-veske eller sommer-veske.

Jeg driver også på med et strikke-prosjekt:
Moren min er nok enda mer strikke-dilla enn det jeg er og har noen kjempe fine strikke-hefter som hun kjøper online. Jeg fant en genser med lav rygg i et av disse heftene og forelsket meg helt og bestemte meg for at jeg skulle bruke mitt grønne garn fra Purl Soho i New York på denne genseren. Garnet er helt fantastiskt mykt (70% Ull, 30% silke) og er håndfarget så den har utrolig fine fargeoverganger i seg.

Jeg gleder meg veldig til å begynne med stoffene og få laget noen sommerkjoler og genseren håper jeg på å bli ferdig med snart!

Q:
1. Hva syns du? (Stoffene, garnet, mønsteret?)
- Magikeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar